onsdag den 26. juni 2013

Levende

Fuld af selvtillid er jeg! Hold da op. Mit hoved dunker som bare fanden og gør ondt, og det har det gjort lige siden i går aftes, men alligevel har jeg det godt. Jeg er glad, glad, glad (hihi).

//Big smile in black'n'white//

Jeg var til mundtlig dansk eksamen i går, tirsdag, og jeg vil nu fortælle om den store begivenhed! (det bliver nok lige lidt kortere end en roman.. men ik' møj')..

Dagen før, mandag, havde min godeste ven Tobias været oppe, og vi havde analyseret og fortolket samme digt (Levende af Søren Ulrik Thomsen fra digtsamlingen City Slang, udgivet i 80'erne). - og gennem alle eksaminerne har vi haft en lille intern konkurrence kørende. Før dansk eksamen havde vi begge:
to 12-taller
et 7-tal
og et 10-tal (dog i forskellige fag).
Så vi havde samme gennemsnit. Dansk var den sidste og afgørende for hvem der var klarede sig bedst i de mundtlige! DÅM DÅMMM!

Jeg kommer så over på skolen, som den søde, gode og nysgerrige pige jeg er, for at vente på at Tobias kom ud fra eksamenslokalet og se hvordan det varr gået den kære dreng det.

(denne dialog foregik på ingen måder sådan, der var også to andre, men jeg giver dig bare lige et billede):
Rebekka spændt og hendes gode side ønsker det bedste for Tobias og at de to i sidste ende får den samme karakter, men der er dog også en anden side....: "Heey hvordan gik det så Toby-boy?"
Tobias, med sit sædvanlige mystiske udtryk: "Det gik jo okay, altså ehhm det er hvad man kunne forvente"
Rebekka, som altid er så utålmodig: "Jamen hvad fik du så?!"
Tobias med et tilfreds, klamt, sødt, dejligt smil, let hviskende: "Heheh ajj jeg fik 12"
Rebekka halvdøv og råbende: "hvad, fik du 12?!?!?!"

//Tobias i venstre hjørne... Nogle år tilbage.. 4 år siden faktisk... og mig i højre hjørne//

Åh ja damn boy jeg blev nervøs efter det, så blev jeg jo NØDT til at få 12...

Tirsdag skulle jeg op klokken 12:15 - hvillet jo er ret sent! Den anden sidste til at få sommerferie! - og jeg var klar klokken halv ti... Jeg dØD kedede mig, og var sådan helt rastløs, hvad fanden skulle jeg give mig til?!?! Så jeg tog i skole alt for tidligt. Jeg mødte min venne vense Maja (hestepige) på vejen, hun skulle op lige før mig.

Mens Majse var inde og det snart var min tur sad jeg alene og øvede mig lidt, læste højt for mig selv, snakkede med mig selv og sådan. På et tidspunkt så jeg Azim (ham jeg kalder for kæreste) komme på sit skateboard i fuld fart og jeg tænkte "wallah hvad fuck laver han her?" og var forberedt på at han kom ind af døren, men nope.. Så jeg tænkte "pyt pyt" og så rejste jeg mig op og snurrede rundt og lavede EFT (hvad fanden i himlen er EFT?! Lidt firkantet sagt: bankede jeg mig selv i hovedet og sagde at det hele nok skulle gå), så bad jeg lidt til Gud... Pludselig kommer han op af trappen (Azim, ikke Gud - tæt på) "... ehh Rebekka hvad laver du?" ...
Hahahha åh ja det var bare en anelse pinligt.. Men det er sådan jeg forbereder mig til eksamen..

Inde til eksamen gik det rigtig godt! Jeg fik sagt det jeg ville og de var søde ved mig. Da jeg så står udenfor og venter på dommen, tager jeg hænderne op til kinderne og bliver helt forskrækket over hvor varme de var. Jeg havde bare siddet og KOGT! Så jeg var helt tomat-rød og brand varm.. Det var til gengæld MEGET pinligt.


Dog fik jeg 12 - hihi jeg er så glad!

Smykkerne jeg havde på er arvestykker så de hjalp mig også lidt.. (jeg er vist lidt mEGET overtroisk..).


Uh og telefonopkaldet til Tobias får du i næste indlæg - spænding!! uhuhuhiihi.

4 kommentarer: